W 2021 roku Toyota RAV4 była najczęściej kupowanym SUV-em na świecie. Bieżący rok model ten rozpoczął z równie silną pozycją. W I kwartale 2022 roku zajął pierwsze miejsce w segmencie, zdobywając udział w rynku na poziomie 2,7%. Dane opublikował portal analityczny focus2move.com.
Toyota RAV4 to pierwszy sprzedawany na świecie samochód typu Sport Utility, czyli SUV z nadwoziem samonośnym. Został on wprowadzony na rynek w 1994 roku. W 2020 roku jego łączna sprzedaż przekroczyła 10 mln egzemplarzy, a w 2021 roku model ten stał się drugim najpopularniejszym samochodem na świecie.
W I kwartale 2022 roku sprzedano 215 tys. egzemplarzy Toyoty RAV4, co przełożyło się na udziału w rynku na poziomie 2,7% i zapewniło modelowi pierwsze miejsce w segmencie SUV na świecie. Przewaga nad drugim najpopularniejszym SUV-em wyniosła 55 tys. egzemplarzy i 0,7 p.p. udziału w rynku.